Istorija tokia: pirkau Disco 3 su variklio defektu, nes brangiausia detalė (kėbulas) buvo labai geros būklės. Taip pat
patraukliai pasirodė tai, kad pardavėjas buvo apsivertęs daužtais auto, juos remontavo, o šis gražuolis laukė paskutinės eilės kaip nekėbulinis, t.y. ne pagal pardavėjo specializaciją. Auto atrodė labai tvarkingas, buvo visi originalūs aksesuarai, net apsauginiai sėdynių užvalkalai ir įklotas į bagažinę, ratai, stogo bagažinė, kablys (man labai reikalingas) taip originalūs. Pirmas užkūrimas buvo sunkokas ir variklis labai dūmijo, jautėsi, kad dirba ne visi cilindrai. Kadangi varikliui dirbant slėgis nekyla nei variklio karteryje nei aušinimo sistemoje, pamaniau, kad tai nei tarpinė nei žiedai. Pardavėjas sakė, kad kaltas 6 purkštukas (tiksliau purkštukas 6 cilindre), jis darė diagnostiką. Pardavėjo klausyti galima, tikėti nepatartina. Pasijungus OBD2 jungtimi parodė problemas 5 ir 6 cilindrų purkštukuose. Pamaniau, kad tai nedidelė problema, įvertinant auto bendrą stovį bei kainos skirtumą rinkoje. Pirkau, nes buvau jau į šią mašiną įsimylėjęs.
Trumpai: gamybos metai 2006, rida ~240000, vienas šeimininkas, iš olandijos, 2,7 dyzelis, automatas. Pagal serviso dokumentus šis D3 tvarkingai buvo aptarnaujamas paskirstymo diržas keistas pravažiavus 167 000 km.
Atvežus namo bake buvo standartinis 0, nuvažiavau į degalinę, paskui dar prasukau šiek tiek km, - nustojo dūmint !!! ir variklis lyg ir pradėjo tolygiau dirbti. Pastebėjau tokį dalyką - įšilus trūkčiojimai dėl neveikiančių cilindrų dingsta. Tech apžiūrą praėjau iš pirmo karto, viena pastaba - didokas dūmingumas, bet normos ribose, dar - tepalo lygis ties viršutine riba. Artimesniam servise atgrubnagis (nepasakosiu kodėl) išsuko purkštukus, nuvežiau į "oro srautą" testavimui, rezultatas - visi purkštukai geri ! Prašiau paaiškinti, kaip čia taip gavosi, diagnostika aiškiai rodė klaidas dviejuose, atsakė, kad nežino kas ten buvo, o dėl savo darbo garantuoja. Dar sakė, kad testavimo procese yra 30 min praplovimo ciklas, gal kas buvo - prasiplovė. Tuomet servise paprašiau, kad patikrintų kompresiją ir žvakes. Atgrubnagis kompresiją patikrino, o dėl žvakių pasakė, kad nežino kur jos yra ir netikrino. Kompresija pasirodo 5 cilindre 6 atm., 6 cilindre 3 atm.
Pabandžiau logiškai išmastyt buvusio šeimininko veiksmus:
1. planavo pardavinėt, pavažinėjo ilgiau nekeitęs tepalo, prikepė dviejų cilindrų žiedai, dingo kompresija, pabandė atgaivint užpylęs max tepalo, variklis pradėjo tepalą ryt ir dūmint, pardavė skubos tvarka
2. Vėlgi prieš pardavimą pavažinėjo kokiu nekokybišku dyzelinu, apsinešė vožtuvai,- vėlgi kompresijos nėra. iš nežinojimo bandė gydyti tepalo pertekliumi. Tik nežinau jei žiedai tvarkoje o tepalo šiek tiek virš normos, variklis jį ryja stipriai dūmindamas?
Aišku tai, kad žvakes reikės keisti, pagal variklio darbą vedimosi metu - dirba dvi. veikiant varikliui pastebėjau, kad šiek tiek padidinus apsukas pradeda veikti visi cilindrai, o ir važiuojant traukia labai gerai (bent jau man taip atrodo). Veikiant šaltam varikliui aiškiai girdisi cilindrų nedarbas, įšilus - variklis dirba tolygiai su kartais pasitaikančiais pertrūkimais.
Simptomus nupasakojau, būčiau dėkingas už diagnozes