Lietuvos Land Rover forumas
Techninis skyrius => Elektros skyrius => Temą sukūrė: RaimisB on Spalio 14, 2016, 14:14:42
-
Vakar pasitikrinau TD5 liga, kai laidais iš variklio alyva atkeliauja į kompą. 36 pinų jungtis visa tepaluota, kompo dar nelupau. Jungtį išvaliau.
Gal kas kokių gydymo būdų žino/darė, pasidalykite :)
-
(https://s17.postimg.org/42k19lhpb/IMG_3068.jpg)
(https://s11.postimg.org/5c2ql8pnn/IMG_3069.jpg)
-
O kokiu budu jis ten atsiranda? Manose tokia bieda buna. Nuo forsunkiu ateinantis laidas varo tiapola i kompa. Biat kad cia neturetum tai but. Mane keitimas tik padeda. Eina akaip atsargini dalis.
-
taip iš purkštukų atkeliauja po laido izoliacija, palei vari iki kompo ateina. mastau kaip nudernuoti, kad nebesikartotu. Šiaip viskas veikia, tik laidai nuo alyvos sukietėja ir bėda, kai į kompa tepalai pradeda lysti, kompas kainuoja rimčiau.
-
Cia visu td 5 beda ! Ant kariniu defenderiu jungtis iseinanti is motoro visiskai kitokia ir aliuminene matyt taip isspresta sita problema
-
Purkštukų laidų pynėj bėda bus greičiausiai
-
čia aišku, kad karterio slėgis alyvą sugeba į laidą stumti. Mastysim apie sprendimą, kad nesikartotu ateityje.
-
Karteryje turėtų būti minusinis slėgis, t.y. mažas vakuumas. Gal tepalas laiduose ne liga o simptomas kitos ligos?
-
Minusinis slėgis - čia kokiu tokiu stebuklingu būdu? TD5 variklyje purkštukai stovi po vožtuvų dangteliu ir todėl alyva per laidus keliauja.
-
Minusinis slėgis yra sudaromas alsuoklio pagalba, kuris sujungtas su turbinos oro paėmimu. Kaip yra TD5 variklyje nežinau, tiesiog visuose varikliuose to paties principo laikomasi. Kai slėgis pliusinis, tepalas veržiasi per visus galus, jei stipriai pliusinis, tai net riebokšlius išspjauna
-
Prie ko čia turbina? Kaip tada su atmosferiniais varikliais? :D Karterio dujos yra grąžinamos į įsiurbimo traktą PRIEŠ turbiną arba tiesiog į įsiurbimo traktą kai jos nėra ir faktiškai dėl to yra šioks toks minusinis slėgis - dėl jo buvimo Ec yra teisus. TD5 atveju purkštukai yra po vožtuvų dangteliu ir karšta alyva anksčiau ar vėliau pradeda tekėti laidais. Bet alsuoklį ir jo prijungimus papildomai visada reikia patikrinti esant šiai problemai .
-
kad alsuoklį tikrinti reik, jau supratau. Reik kažką sumastyti, kaip stabdyti tą tekėjima arba jį nudrenuoti :)
-
Tam galia kur forsunkes turi but kazkokia apsauga nuo tiapolo patekima. Poblemos sprendimas gal tin turetum but?
-
serai, kalba eina aoie 5 cilindrų variklius kurie ėjo į senesnius Disko ir į Defus.
-
As suprantu.Jaigu aliva papola i pine nuo forsunkiu puses, ten turetum but gamikliskai sugalvota apsauga. Neatlekant savo funkcijos prasideda tokie vaizdai. man taip bent atruodo. Susiduriau su tokiom problemom MANOSE. Forsunkes stovi vidui ir laidei eina i voztuvu dangtialio vidu? Taip as supratau?
-
Taip - teisingai. Gal ką patarsi Raimiui?
-
keist pynę :) kitaip nieko ko gero nebus :)
-
Kai jau pradėjo bėgti tai kitos išeities nėra. Bet galbūt kažkaip galima apsaugoti naują?
-
Nespejau atsakit. Manau be pakeitimu bus tik xaltura laikina. Jaigu iseina per viena skyle,dangtiali galima bandit diet termo kembrika . O i vidu germetika giara. Biat cia daugiau is bedos.
-
Seras, ko gero tu teisus, manau taip pat, kad laikina. Dedi naują ir pamiršti kuriam laikui :)
-
norėčiau dėt naują, bet užmiršti visam laikui.
-
visam laikui įtariu nepasimirš :)
-
Ne karta tvarkiau sena ir nieko nepadejo. Ir gera hermetika naudojau ir laidus ploviau. Ten is principo yra labai blogai padaryta pati jungtis. Ir ne laiduose ten problema. Jeigu nueme dangteli issiardytumete pacia jungti tai iskarto butu aisku. Pacioje jungtyje tarp esanciu kistuku ir viduje naudojamos tarpines, laikui begant atsiranda tarpeliai. Per kurios tepalas visai nekliudomai pradeda teketi lauk pakeliui sutikdamas jau isorinius laidus. Ir tuose laiduose, kapiliaro principu tepalas atiteka iki ECU.
Senosios jungties galite net netvarkyti ir negaisti laiko ja hermetizuojant. Mano atveju tai nepadejo. Nors kaip minejau, naudojau gera hermetika. Jis po kurio laiko vistiek istirpo ir tepalai vel pradejo prasiskverbti.
Buvo du varijantai. Pirmas - nauja jungtis. Antras pasidaryti viska paciam. Dariau viska pats. Gaila nepadariau nuotrauku kaip vyko visas procesas. Idomumui nueisiu prie masinos ir padarysiu nuotrauka kaip atrodo jungtis esanti isoreje.
Mano patarimas: jei turite galimybe, traukite senaja jungti esancia po dangteliu ir keliaukite pas tekintoja ir prasykite, kad is plasmases, kuri yra atspari TEMPERATURAI ir CHEMIKALAMS istekintu nauja (nes rimtas tekintoja pamates senoje jungtyje esancius tarpelius prades juogtis ir paklaus koks cia "klaunas" ja suprojektavo).
-
laukiam fotkes
-
visam laikui įtariu nepasimirš :)
pabaigsim konstruoti, pasimirš :)
-
Stai kaip dabar atrodo jungtis. Cia tik isorine dalis. Pravaziuota ~15000km. Pati kabeli viduje irgi keiciau. Kabelis: "Teflon PFA Litze" 1,5mm² -90 bis 260°. Jungtis: "Y2M-7TK"
Senosios jungties nenukirpau, nes maniau, kad pirma reikia pratestuoti nauja. Bet dabar zinau, kad viskas gerai ir senaja galiu laisvai pasalinti.
Nuo purkstuku iki ECU viskas yra pakeista 100%
(https://s19.postimg.org/48fgb2qqr/image.jpg)
(https://s19.postimg.org/anj2lhmub/image.jpg)
(https://s19.postimg.org/xq9lknobn/image.jpg)
Jungtis: "Y2M-7TK"
(https://s19.postimg.org/gyjoo5yoz/Y2_M_7_TK.jpg)
Klijai: JB WELD
(https://s19.postimg.org/j8cecnx0j/image.jpg)
-
gražu pažiūrėt į tokį ledinį motorą :)
-
Cia visu td 5 beda ! Ant kariniu defenderiu jungtis iseinanti is motoro visiskai kitokia ir aliuminene matyt taip isspresta sita problema
Gal turite nuotrauka? Ar bent kokia numeracija kaip ji vadinasi? Butu idomu paziureti kas buvo sugalvota karinei pramonei.
-
Originalioje jungtyje matyti 8, o naujoje 7 kontaktai, tikriausiai vienas dubliuojasi, ar yra nenaudojamų?
Įdomu, ar greitas ir manimi naudotas būdas - silikoninio tepalo į jungtį (šiuo atveju kompo) padėtų? Silikoninis tepalas klampus, užimtų oro vietą, motoriniam tepalui nebūtų kur sunktis, manau
-
Klampus tai jis normalioje aplinkos temperatūroje, o prie 100C ( o net ir daugiau gali būti alyvos temperatūra) tai dar klausimas koks būtų klampumas..
-
Jungtyje prie kompo, manau temperatūra nedidelė, net tepalui laidais tekant :)
-
Na bet kaip blogiau nebus pabandyt..
-
RaimisB žino apie kokį silikoninį tepalą kalbu, pats man kadaise pasiūlė :)
-
nemanau, kad tikslinga tepti vazelinu, ten slegis dar prisideda prie alyvos stūmimo, taip kad nebandysiu net silikono. Manau kad bėda susideda iš kelių dalyku, tepalas patenka į jungtį (jungtis žiūri žemyn), slėgis sūmia tepalą į jungtį ir kapiliariniu būdu + slėgio padedamas keliauja iki kompo. Manau jungtį sandarinti kaip minimum epoxy derva. gal statyti antrą jungtį, per kuria alyvai tektu lipti aukštyn ir joje numatyti drenažą, kuris neduotu susidaryti jungtyje slėgiui ir išleistu alyva, jeigu ji patektu iki šios jungties. Taip tikiuosi, kad alyva nebepateks į kitą jungties pusę.
-
Pasiūliau greito (kelioninio) sprendimo variantą, t.y. neaišku padės - nepadės, bet nepamaišys, bet geriausia yra šalinti ne pasekmę o priežastį, ką puikiai ir, mano nuomone, geriausiai padarė ktuktu
-
Nepamirškit kad alyva prasiskverbs ir per tarpelius kontaktai-plastikas. Be to jei kontaktai tuščiaviduriai kartais(nemačiau jungties savom akim), tai kelias per jungtis aviras. Epoksidkė būtų išeitis, bet kaip visada yra vienas bet: kontaktai stovės kietai ir gali būti problemų su jungties sujungimu/atjungimu.
-
viskas gerai, pagal taisykles, motoro puseje yra "papa", užliejama bus sujungus jungtį, kad pinai butu savo vietas surade :)
turiu naują laidą, vakare turbūt ardysiu.
-
Maišant epoksidkę galima reguliuoti jos kietumą kietiklio kiekiu 10% ribose,- mažiau kietiklio - sukietėjusi derva mus minkštesnė, tačiau ir elastiškesnė, daugiau - kietesnė, bet ir trapesnė
-
Kaip minejau, mano atveju, tobulinimas su hermetiku padejo tik kaip laikina pagalbine priemone, kad is tasko A nuvaziuotum i taska B ir viskas. Apie epoxidinius klijus, butinai reikia atkreipti demesi i naudojimo temperatura. Nes yra labai daug, kurie skirti iki 100C.
"Originalioje jungtyje matyti 8, o naujoje 7 kontaktai, tikriausiai vienas dubliuojasi, ar yra nenaudojamų?" - taip tai yra tiesa. Originalioje dubliuojasi "minusinis" laidas. Todel, kad jis yra plonesnis. As panaudojau 7 kontaktu jungti, nes laidus dejau storesnius 1,5mm²
(https://s19.postimg.org/ibb10wrtv/image.jpg)
-
susinervinau, lyg kompas neperdaug išmanus, o ragus rodo. sutvarkiau laidą variklyje, prasidėjo burtai.
Nesikuria
ijungiu signalizacija, išjungiu, užsikūrė, kelias sekundes gražiai padirbo, užgeso. vėl suki starterį, nesikuria.
atjungiau klemą, po kurio laiko pajungiau, nesuka starterio, ijungiu alarm, išjungiu, užsikūrė keliom sek, užgeso.
kiti pastebėjimai, atidarius duris, salone šviesa neužsižiebia (per kompą uždega) kartais spidometre kuri nekuri lemputė pamirksi, nors degimas išjungtas, raktas spynoj (pvz alyvos slėgio).
nuemiau klemą nakčiai.
iki laido keitimo veikė viskas ok. keičiau dėl alyvos laiduose o ne kad kažkas neveikė. Negi kompas pamatė, kad negaus alyvos ir keršyti pradėjo?
Yra nuomonių ką burti toliau?
-
Kiek as esu pastebejas, po laidu atjungimo nuo purkstuku, visada atsirasdavo klaidos kompe. Tekdavo man jas istrinti. Atjungus tik jungti, kompas klaidu neuzviksuodavo. Sitos mistiko as ir nesuprasdavau ir nesistengiau i tai gylintis.
Man tepalai karta buvo i pati ECU isiskverbe. Tada isviso net uzkurti su starteriu net negaledavau. Tik buksiro pagalba. Kai nervai neislaike, ardziau pati ECU ir radau ji visa apsitepalavusi. Isploviau viska, surinkau, pastaciau, bedos baigesi. Gal ir tau cia viskas taip sutapo?
-
gal, i ecu vidu dar nelindau.
-
Idomu kokias naujenas ?
-
viena didele pyne po saugikliais pajudinus dabar visai nesikuria, imobilaizeris neveikia, spidometras rodo nesamones, mirksi, kazkur maitinimas prapuola, ieskom.
-
o ECU isardziau, viduj svaru buvo. hermetizuosiu kai viskas veiks.
-
buvo išrinkta visa salone esanti panelė, nekontaktai buvo sujungimų kaladėlėse. Išvalyta, sutepta kad oras/vanduo nebepatektų, apkaitę kontaktai nebenaudoti, laidai sulituoti išorėj. Važiuoja.
Vėl galima į alyvą kabelyje žiūrėt :)
-
Piktybiškas sutapimas...
-
požymių buvo nuo pradžių, džiugu, kad išlindo garaže ir stipriai (privertė surast ir pašalint). Galėjo būt, pajudini pynę, užsivedė, ir važiuoji. Sugenda ant Baikalo kranto ir lieki vienas krapštytis tarp laidų :D
-
grįžtant prie reikalo, naujas laidas, kad ir nebrangiausiai (tarp brangesnio ir pigesni skirtumų nerasta, abiejuose jungtys noname, varis balintas, vario laiduose vienodai, kietumas panašus ir t.t.)
išėjimo jungtis čia jau užlieta derva, tik patys laideliai į pinus neužlieti, bet pinai kaip ir tekinti, ne kiauri, bet dėl visa ko užliejau ir laidų įėjimus. Senoji originali jugtis neužlieta, surenkamas "sumuštinis" plastmasės (o gal buvo gumos) kietos lūžinėja, naturalu kad alyvos nenulaiko.
-
Nauja kinietiška jungtis:
(https://s12.postimg.org/adbtt3tul/IMG_3078.jpg)
-
po papildomo užliejimo:
(https://s14.postimg.org/vjvwsx9g1/IMG_3081.jpg)
-
čia iš kitos pusės:
(https://s17.postimg.org/3uzaq3o8v/IMG_3082.jpg)
-
dabar važinėjam, sekam, ar pasirodys alyva už jos :)
-
Jei gerai uzsipyle, tai turetu buti viskas gerai.. Sekmes.
-
kadangi laidas naujas, tikrinsiu alyva keisdamas.
-
praėjo metai, nuriedėta apie 20k km, patikrinau vakar jungtį prie motoro, matau, kad veiksmai buvo teisingi, jungtis sausut sausutėlė :)