Lietuvos Land Rover forumas

Techninis skyrius => Transmisijos skyrius => Temą sukūrė: Ec on Spalio 11, 2016, 15:44:49

Antraštė: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: Ec on Spalio 11, 2016, 15:44:49
Informacija surinkta iš daugelio forumų, ir ZF biuletenių bei rekomendacijų, meistrai šito nepasakoja, tai jų duona (kaip išsiaiškinau visai nesunkiai uždirbama :) )
Pas LR Discovery3, RRS, ir nemažą kiekį kitų Audi VW, Jaguar, BMW, .... ( https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP_transmission (http://) ) stovi šios dėžės, taip sutaisomos ir panašios dėžės (pvz ZF6HP19), kur paskutiniai skaičiai tai modifikacijos silpnesniems ar stipresniems varikliams.
Taigi, pavažinėjus didesniuose karščiuose pradėjo ryškėti problemos simptomai : važiuojant pastoviu greičiu šiek tiek plaukioja variklio apsukos. Vėliau atsirado nedideli smūgeliai perjunginėjant kai kurios bėgius, dar vėliau pradėjo perjunginėti bėgius ne prie reikiamų apsukų. 99% šitų dėžių gedimų yra nuo per mažo tepalo slėgio sistemoje, o kadangi jis pas mane ne per seniausiai pakeistas, įtariau, kad problema ne tepale o jo slėgyje, juolab, kad mašina geriau važiuoja esant šaltam varikliui. Ši bėda užklupo Rusijos gilumoje, o ten remontuoti visai nenorėjau, ir tam, kad nuvažiuoti iki namų nesugadinant dėžės, reikia palaikyti tą didesnį slėgį, todėl važiavau įsijungęs sport režimą, arba rankiniame režime, tam, kad apsukos didesnės būtų. Esant mažam tepalo slėgiui greičių dėžėje, bėgių ir hidrotransformatoriaus  frikcionai blogai prispaudžiami ir jie nuolat prabuksuoja panašiai kaip šiek tiek paspausta sankaba, to pasekoje tų frikcionų dėvėjimosi rezultatai pakliūna į tepalą ir užkemša solenoidinių vožtuvų tinklelius, ir patys frikcionai susidėvi, o jų keitimas brangus tiek dalių tiek darbo atžvilgiu. Pati problemos priežastis - sumedėjusios mechatroniko adapterių tarpinės, nebesulaikančios tepalo slėgio. Dar vienas šios problemos simptomas - tepaluota dėžės prijungimo fiškė, fiškės movos tarpinės taip pat panašiu metu pradeda praleisti tepalą.
Šiuo atveju reikia:
1. Pakeisti tepalus ir filtrą
2. Nuėmus mechatroniką pakeisti mechatroniko ir dėžės sujungimo adapterius
3. Pakeisti dėžės kompiuterio laidų pajubgimo movą
4. Išplauti solenoidų tinklelius arba pakeisti reikiamus solenoidus, jei išplauti neįmanoma

Išleidus tepalą, nuėmus dėžės karterį ir filtrą reikia nuimti patį mechatroniką. Tai padaryti nesunku ir pakankamai paprasta, tik reikia laikytis maksimalios švaros to darbo aplinkoje, ypač kur bus dedamos detalės ir atliekami ardymai. Pirmiausia atjungiama kompo pajungimo fiškė, paspaudžiamas ir patraukiamas žemyn baltos spalvos fiškės movos fiksatorius, esantis apačioje ant mechatroniko ir ištraukiama mova prie kurios buvo pajungta fiškė.

(http://i64.tinypic.com/245n77r.jpg)

Mechatronikas prisuktas 7 ilgais ir jo elektrinė dalis 3 trumpais varžtais su Torx galva. Jie yra šiek tiek didesni nei kiti, esantys ant mechatroniko. Štai tos dalys, kurias reikia pakeisti, taip vadinami akiniai nusiima lengvai, o šlangelius reikia išimti ilgasnapėmis replėmis

(http://i68.tinypic.com/35bbm29.jpg)

Ant mechatronimo matyti balos tepalo, kuris paprastu keitimu pasilieka nepakeistas.

(http://i67.tinypic.com/2j2w8qr.jpg)

Nuimtas adapteris "akiniai", matosi susikreivinusi tarpinė, lyginant su nauja taip pat labai kieta

(http://i67.tinypic.com/3164sk9.jpg)

Iš šono storio skirtumas apie 1,5mm

(http://i65.tinypic.com/23j6f48.jpg)

Kiti keturi adapteriai tai reikiamo ilgio šlango gabalėliai, kurių ilgis nuo naujų taip pat skyrėsi maždaug 1mm į trumpumo pusę

(http://i64.tinypic.com/552m1w.jpg)

Iš apačios matyti frikciniai diskai, esantys lyg ir visai neblogame stovyje, bet ar jų stovis geras pamatysiu pagal apnašas ant solenoidinių vožtuvų tinklelių

(http://i65.tinypic.com/r01oxe.jpg)

Toliau atsukama ir nuimama nuo mechatroniko elektrinė dalis, atsukama solenoidinių vožtuvų tvirtinimo - prispaudimo juostelė ir ištraukiami solenoidiniai vožtuvai. Svarbu jų nesupainioti vietomis. Aš juos traukiau ir įstatinėjau atgal po vieną. Mano didžiam džiaugsmui jų tinkleliai buvo visiškai švarūs. Net pamiršau iš to džiaugsmo ir  nefotografavau. SVARBU: Tinklelių jokiu būdu negalima prapūtinėti kompresoriumi ar valyti kokiu kitu būdu išskyrus aerozolinį karbiuratoriaus valiklį

Surenkama viskas atbula tvarka, svarbu laidų pajungimo movą įkišti iki galo, ji pakankamai standžiai įstumiama, čia reikia skirti dėmesio ir pasitikrinti
Rusai dar gamina pagal užsakymą aliuminius "akinių" korpusus, nes jų žiemos sąlygomis tepalas labai sutirštėja, ir nepašildžius variklio važiuojant agresyviau akinių korpusas skyla, todėl patartina ir mūsų sąlygomis iš pradžių, kol šaltas, pavažiuoti pensininko režimu, kaip RaimisB sako
Darbas nesudėtingas, tik sterilus, maždaug +1 ar 1,5 valandos darbo laiko prie tepalų keitimo
Rezultatas - puikus, dėžė kaip nauja, jokių smūgių, jokio apsukų plaukiojimo, bėgius mėto sklandžiai ir taip kaip priklauso
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: VMatas on Spalio 11, 2016, 16:28:01
Gražu :)

Štai čia ir su solenoidų fotkėm:

http://www.bmwclub.ru/index.php?threads/zamena-solenoidov-akpp-zf-6hp26-s-foto.598064/
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: justasRR on Spalio 11, 2016, 16:56:28
BRAVO!!! kaip suprantu dėžės nuiminėti nereikia?
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: Ec on Spalio 11, 2016, 17:10:58
Dėžės nuiminėti nereikia, keičiant tepalus visai nedaug darbo prisideda, ir jis paprastesnis nei karterio nuėmimas - uždėjimas. Svarbu, kad problema nebūtų užleista, jei jau frikciniai diskai susidėvėjo tai nelabai pagelbės
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: VMatas on Spalio 11, 2016, 18:42:54
Norint pilniau pakeisti tepalus reikia atjungti žarnelę nuo dėžės radiatoriaus(yra šalia vairo stiprintuvo skysčio bakelio). Tada 2 papildomos  žarnelės, dvi talpos(viena tuščia, kita su nauja alyva), papildomas siurbliukas alyvos padavimui į dėžės pusę, užvedamas variklis - sena alyva bėga į talpą, nauja į radiatorių ir iš ten į dėžę. Taip tęsiam kol iš dėžės atbėgs švari alyva. Tik tokiu būdu alyvą galima pakeisti pilnai.
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: Edgaras on Spalio 11, 2016, 22:32:23
Pala, o kas kiek reik tepalą dėžėj keist?
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: VMatas on Spalio 12, 2016, 07:56:18
D3(6HP26) pagal LR teoriją - lifetime :) D4(6HP28) jau kas 48 kkm.
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: Ec on Spalio 12, 2016, 09:51:18
Dėl tepalo užpylimo - pakeitus filtrą ir prisukus karterį pripyliau šviežio tepalo iki ribos. Po to nuo greičių dėžės atjungiau viršutinį vamzdelį einantį į aušinimo radiatorių, jis yra grįžtamasis ir užmovęs šlangą nukreipiu jį į tepalo išpylimo talpą. Trumpam užvedus variklį šviežias tepalas išstumia iš radiatoriaus senąjį. Šviežias tepalas pasirodė pakankamai greitai, maždaug po litro ar šiek tiek mažiau senojo. Reiškia hidrotransformatoriuje dar liko dalis. Kadangi senasis tepalas buvo dar labai gero stovio (keistas mažiau nei prieš metus), magnetai švarūs ir sustūmiau 8 litrus šviežio, per daug nesiprobleminau. VMato aprašytas būdas yra taip pat geras, maniau taip pat daryti, net siurbliuką buvau sumanęs pirkti, tik tam reikėtų kokių 12 - 14 litrų tepalo. Taip patartina daryti kai tepalas yra labai užterštas ir prie magnetų prilipę daug šiukšlių ar tepalas degėsiais smirda. Frikciniai sankabos diskai kas antras yra metalinis, tarp jų iš kažkokios kompozicinės medžiagos, kai tepale esančios metalo dalelės pakliūna tarp jų prispaudimo metu, jos sulenda į tą kompozitą, vėliau sukibimas būna ne toks geras, nes poroje metalas - kompozitas atsiranda dalis poros  metalas - metalas. Kuo didesnė poros metalas - metalas dalis, tuo blogesnis sukibimas, kuo jis blogesnis tuo didesnis buksavimas ir kaitimas, iš čia ir tepalo degėsių kvapas
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: gintarinis on Gruodžio 14, 2016, 20:55:55
o kur pirkai akinius naujus ???
  tuos jungimo su tarpine ??
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: SeQ on Gruodžio 14, 2016, 21:05:18
D3(6HP26) pagal LR teoriją - lifetime :) D4(6HP28) jau kas 48 kkm.

o pas rrs tai sita ane D4(6HP28) jau kas 48 kkm.

bet kazkaip sake man keist kas 50-60k km
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: VMatas on Gruodžio 14, 2016, 21:36:44
8 kartus pas tave makaluoja? Kažin...
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: Ec on Gruodžio 14, 2016, 21:41:08
o kur pirkai akinius naujus ???
  tuos jungimo su tarpine ??
http://www.kgk.lt/lt/kontaktai
Surask tarp jų Sigito Šimanskio tel.Nr. Su juo reikia bendrauti
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: Ec on Gruodžio 14, 2016, 21:44:59
6HP28 ne aštonių bėgių, o šešių, kaip ir 6HP26, tik konstrukcija pritaikyta didesnėms apkrovoms, kaip 6HP19 dėžė pritaikyta mažesnėms apkrovoms. Visos jos labai panašios, o mechatronikas iš vis vienodas.
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: VMatas on Gruodžio 14, 2016, 22:12:06
tpfu, pernelyg daug minčių vienu metu :D Aišku šešių :)
Antraštė: Re: Pasidaryk pats arba paprastasis aumatinės greičių dėžės ZF6HP26 remontas
Parašė: gintarinis on Gruodžio 17, 2016, 00:04:09
o kur pirkai akinius naujus ???
  tuos jungimo su tarpine ??
http://www.kgk.lt/lt/kontaktai
Surask tarp jų Sigito Šimanskio tel.Nr. Su juo reikia bendrauti
  Aciu