Informacija surinkta iš daugelio forumų, ir ZF biuletenių bei rekomendacijų, meistrai šito nepasakoja, tai jų duona (kaip išsiaiškinau visai nesunkiai uždirbama
)
Pas LR Discovery3, RRS, ir nemažą kiekį kitų Audi VW, Jaguar, BMW, .... (
https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP_transmission ) stovi šios dėžės, taip sutaisomos ir panašios dėžės (pvz ZF6HP19), kur paskutiniai skaičiai tai modifikacijos silpnesniems ar stipresniems varikliams.
Taigi, pavažinėjus didesniuose karščiuose pradėjo ryškėti problemos simptomai : važiuojant pastoviu greičiu šiek tiek plaukioja variklio apsukos. Vėliau atsirado nedideli smūgeliai perjunginėjant kai kurios bėgius, dar vėliau pradėjo perjunginėti bėgius ne prie reikiamų apsukų. 99% šitų dėžių gedimų yra nuo per mažo tepalo slėgio sistemoje, o kadangi jis pas mane ne per seniausiai pakeistas, įtariau, kad problema ne tepale o jo slėgyje, juolab, kad mašina geriau važiuoja esant šaltam varikliui. Ši bėda užklupo Rusijos gilumoje, o ten remontuoti visai nenorėjau, ir tam, kad nuvažiuoti iki namų nesugadinant dėžės, reikia palaikyti tą didesnį slėgį, todėl važiavau įsijungęs sport režimą, arba rankiniame režime, tam, kad apsukos didesnės būtų. Esant mažam tepalo slėgiui greičių dėžėje, bėgių ir hidrotransformatoriaus frikcionai blogai prispaudžiami ir jie nuolat prabuksuoja panašiai kaip šiek tiek paspausta sankaba, to pasekoje tų frikcionų dėvėjimosi rezultatai pakliūna į tepalą ir užkemša solenoidinių vožtuvų tinklelius, ir patys frikcionai susidėvi, o jų keitimas brangus tiek dalių tiek darbo atžvilgiu. Pati problemos priežastis - sumedėjusios mechatroniko adapterių tarpinės, nebesulaikančios tepalo slėgio. Dar vienas šios problemos simptomas - tepaluota dėžės prijungimo fiškė, fiškės movos tarpinės taip pat panašiu metu pradeda praleisti tepalą.
Šiuo atveju reikia:
1. Pakeisti tepalus ir filtrą
2. Nuėmus mechatroniką pakeisti mechatroniko ir dėžės sujungimo adapterius
3. Pakeisti dėžės kompiuterio laidų pajubgimo movą
4. Išplauti solenoidų tinklelius arba pakeisti reikiamus solenoidus, jei išplauti neįmanoma
Išleidus tepalą, nuėmus dėžės karterį ir filtrą reikia nuimti patį mechatroniką. Tai padaryti nesunku ir pakankamai paprasta, tik reikia laikytis maksimalios švaros to darbo aplinkoje, ypač kur bus dedamos detalės ir atliekami ardymai. Pirmiausia atjungiama kompo pajungimo fiškė, paspaudžiamas ir patraukiamas žemyn baltos spalvos fiškės movos fiksatorius, esantis apačioje ant mechatroniko ir ištraukiama mova prie kurios buvo pajungta fiškė.
Mechatronikas prisuktas 7 ilgais ir jo elektrinė dalis 3 trumpais varžtais su Torx galva. Jie yra šiek tiek didesni nei kiti, esantys ant mechatroniko. Štai tos dalys, kurias reikia pakeisti, taip vadinami akiniai nusiima lengvai, o šlangelius reikia išimti ilgasnapėmis replėmis
Ant mechatronimo matyti balos tepalo, kuris paprastu keitimu pasilieka nepakeistas.
Nuimtas adapteris "akiniai", matosi susikreivinusi tarpinė, lyginant su nauja taip pat labai kieta
Iš šono storio skirtumas apie 1,5mm
Kiti keturi adapteriai tai reikiamo ilgio šlango gabalėliai, kurių ilgis nuo naujų taip pat skyrėsi maždaug 1mm į trumpumo pusę
Iš apačios matyti frikciniai diskai, esantys lyg ir visai neblogame stovyje, bet ar jų stovis geras pamatysiu pagal apnašas ant solenoidinių vožtuvų tinklelių
Toliau atsukama ir nuimama nuo mechatroniko elektrinė dalis, atsukama solenoidinių vožtuvų tvirtinimo - prispaudimo juostelė ir ištraukiami solenoidiniai vožtuvai. Svarbu jų nesupainioti vietomis. Aš juos traukiau ir įstatinėjau atgal po vieną. Mano didžiam džiaugsmui jų tinkleliai buvo visiškai švarūs. Net pamiršau iš to džiaugsmo ir nefotografavau. SVARBU: Tinklelių jokiu būdu negalima prapūtinėti kompresoriumi ar valyti kokiu kitu būdu išskyrus aerozolinį karbiuratoriaus valiklį
Surenkama viskas atbula tvarka, svarbu laidų pajungimo movą įkišti iki galo, ji pakankamai standžiai įstumiama, čia reikia skirti dėmesio ir pasitikrinti
Rusai dar gamina pagal užsakymą aliuminius "akinių" korpusus, nes jų žiemos sąlygomis tepalas labai sutirštėja, ir nepašildžius variklio važiuojant agresyviau akinių korpusas skyla, todėl patartina ir mūsų sąlygomis iš pradžių, kol šaltas, pavažiuoti pensininko režimu, kaip RaimisB sako
Darbas nesudėtingas, tik sterilus, maždaug +1 ar 1,5 valandos darbo laiko prie tepalų keitimo
Rezultatas - puikus, dėžė kaip nauja, jokių smūgių, jokio apsukų plaukiojimo, bėgius mėto sklandžiai ir taip kaip priklauso