Kaip minėjau anksčiau, po patirto Rusijoje variklio perkaitimo prapūtė tarpines po galvomis, bet, pasirodo tai toli gražu ne viskas.
Atsirado kažkiek laiko papasakoti apie paskutinį variklio tvarkymą. Iki tokio lygio dar išardęs nebuvau
. Taigi, po nepavykusios kelionės ir remonto Ufoje pastebėjau, kad varikliui užvesti reikia kiek ilgiau laiko, t. y. anksčiau užsikurdavo ir pusės apsisukimo, o po remonto tam jau reikėjo kokių keturių. Važiuojant jokių pasikeitimų pastebėta nebuvo, variklio trauka, kuro sąnaudos buvo kaip ir iki remonto. Išvažiuojant iš serviso maniau, kad pasikoksavo žiedai nuo temperatūros ir po kiek laiko atšoks, nes pas dyzelį jie stumuokliuose nestringa. Bet niekas nepasikeitė ir sugrįžus namo. Nusprendžiau pamatuoti kompresiją per purkštukus. Paskutinį kartą taip matuota kompresija visuose cilindruose buvo 20 -+ 0,5 bar. Rezultatas pasirodė nekoks: Viename cilindre 19, kituose nuo 12 iki 17. Per dvi savaites išbandžiau visokius antikoksus – rezultatas = 0. Bandžiau ir acetoną su žibalu 1:1, ir acetoną vieną ir pirktinius visokius, beje tarp visų geriausiai skaido koksą Verylube antikoks, jei kam reikės kada išsukti žvakes, juo supurškus turėtų labai pagelbėti. Taigi, nusprendžiau eilinį kartą nuimti galvas
. Paskutinį kartą pabuvojus Rusijoje su žmona nusprendėme kiek pakeisti atostogų formatą, buvo nuspręsta šitą mašiną parduoti, pirkti kiek kitokį transportą, o pardavinėti netvarkingą – ne mano taisyklė. Taigi, nuėmus galvas ir nuvežus patikrinimui paaiškėjo, kat ten viskas gerai, statė ant stendo vidinių kanalų sandarumo patikrinimui – viskas gerai. Papildomai pašlifavo, pritrynė ir atidavė. Tuomet sutelkiau dėmesį į cilindrų bloką – pastebėjau, kad vidinis cilindrų paviršius blizga lyg veidrodinis.
Gražu, bet taip neturi būti. Laukė darbas, kurio labai nenorėjau daryti – stumuoklių nuėmimas. Tam reikia nuimti viršutinį karterį, o, kad tai padaryti, reikia nuimti priekinį reduktorių ir apatinį karterį. Kaip bebūtų keista, darbas pasirodo ne per sudėtingiausiais, tik varžtų nemažai
. Nuo pietų iki nakties nuėmiau reduktorių, prieš tai nuėmęs kardaną, skersinę ir išilginę balkutes (nežinau kaip tiksliai vadinasi), apatinį tepalo bliūdą, starterį, tuomet belieka atsukti 18 viršutinio karterio varžtų, ir apatinius generatoriaus ir kondicionieriaus kompresoriaus kronšteinų varžtus. Viduje variklis švarus kaip naujas, matyt gerų tepalų pasekmė
Nuėmus stumuoklius radau dar vieną staigmenėlę
Pakepęs stumuoklis tame cilindre, kuriame, kaip nebūtų keista, buvo didžiausia kompresija. Nors stumuoklis atrodo ir nekaip, bet cilindro veidrodis visiškai lygus ir puikus, tas matosi iš pirmos nuotraukos. Patikrinau žiedų tinkamumą – puikus. Nupirkau kitą stumuoklį pas Citroenininkus. Laukė kitas darbas, jau kartą darytas žmonos Rav4, cilindrų honingavimas nenuėmus variklio ir alkūninio. Nuo praeito karto nupirkęs turiu honą
Kad nesulaužyti hono į apatinę cilindro dalį, iš to vargšo stumuoklio padariau tos apačios apsaugą iš stumuoklio viršutinės dalies (nupjoviau su kampiniu šlifuokliu ir tiek)
Honinguoti reikia mažais apsisukimais, tampant honą viršun – žemyn, kad honavimo pėdsakas būtų 30 – 45
o . Prieš tai reikia cilindro paviršių gausiai sutepti variklinio tepalo ir žibalo tirpalu. Disko3 honavimą kiek sunkina paskutinių cilindrų pasiekiamumas, todėl prie hono pirkau tą kampinį drelės priedą, su drele tiesiai – niekaip. Taigi, su akumuliatorine drele, mažais sūkiais pasiekiau gamyklinį grožį
Nuėmus stumuoklius nepatiko dar vienas dalykas – lenkiškų įdėklų pasidėvėjimas. Gal ir nieko baisaus, bet toje vietoje, kur yra švaistiklio kaklelis, t. y. kur didžiausias spaudimas, matosi varis, babitas kiek nudėvėtas
Užsakiau naujus, jei jau iki tiek išardžiau, griekas būtų nepakeisti. Motoristas sakė, geri, King, laukiau dvi savaites.
Tuo pačiu patikrinau ir pagrindinius įdėklus. Tie be problemų, o ir tepalo slėgis tam antrina.
Taigi, savo patirtimi patikinu, kad galima pakankamai paprastai pasikeisti variklio įdėklus nenuimant ir neardant viso variklio, net antifrizo nenupilant. Švaistikliniai iš viso be problemų, pagrindinius taip pat galima pasikeisti, tik kiek sunkiau. taip pat yra variantas keisti tik pagrindinių įdėklų apatines dalis, nes viršutinės praktiškai neišsidėvi
Variklis surinktas, burzgia. Taip pat teko pakeisti ir visus Oring žiedus, kurie sandarino antifrizą, jie buvo nuo karščio išbrinkę ir kiek varvino. Padariau dar vieną labai reikalingą dalyką - pergrežiau ir persriegiau apatinio tepalo bliūdo kiaurymes iš M6 į M8, nes iki šio laiko buvo nutraukti dviejų kiaurymių sriegiai. dabar tas bliūdas prisuktas kaip reikia