Autorius Tema: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )  (Skaityti 112563 kartai)

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Įrašytas: Birželio 21, 2013, 17:56:08 »
Iš kart pasakau, kad nepretenduoju į jokią 100proc. teisybę - tiesiog surinkau interneto platybėse info, kuri man logiškai paaiškina, kaip rinktis tepalus varikliui. Jei kam nors ši info padės suprasti, kaip rinktis tepalus - valio. Kalba eina apie tepalus dyzeliui, benzinui viskas paprasčiau ir pasirinkimas ten lengvesnis.
Disko 3 turi dvi 2.7l variklių modifikacijas:
1. Euro 3, be DPF filtro, modeliai iki kažkur 2007 m. vidurio;
2. Euro 4, su DPF filtru.
Disko 4 visi yra Euro 4 ir su DPF, dėl RRS nepasakysiu tiksliau, bet manau bus panašiai kaip ir Disko 3.
Priklausomai nuo to, ar yra DPF, skiriasi variklio tepalo parinkimas. Paprasčiau yra pradėti nuo reikalavimų varikliams su DPF (arba kitaip sakant išsiaiškinsim ko tenka atsisakyti, kad būtų DPF ir būtų geresnė ekologija). Mano asmenine nuomone, ekologijos gerinimas nėra toks vienareikšmiškai teigiamas reikalas kaip galėtų atrodyti iš pareiškimų ir dedamų tam pastangų…

Euro4 normos griežtai riboja kietujų dalelių kiekį išmetime, tam reikalui dedami DPF filtrai, o jų naudojimas savo ruožtu reikalauja :

1. Kuras negali turėti sieros priemaišų - standartas EN590 nustato, kad dyzeline nuo 2009 m. negali būti daugiau nei 10mg sieros junginių 1 kuro kilogramui, kitaip DPF "miršta" kaip musės rudenį;
2. turi būti naudojami tepalai su žemu peleningumu, žymimi kaip LowSAPS, LowSPS ar LowSpash su mažu sieros, fosforo ir kalcio kiekiu - vėlgi kad DPF nenumirtų;
3. DPF filtrų regeneracijos, įpurškiant papildomą kuro kiekį susikaupusių dalelių išdeginimui (hmmm, kaip čia su ta ekologija ir kietom dalelėm toj vietoj - jau galima? :D ). Tai gresia tuo,  kad dalis nesudegusio kuro pateks į karterį ir praskies tepalą;
4. kurui sudegant be pelenų auga azoto oksidų kiekis išmetamosiose dujose, todėl naudojamos EGR ir naujos SCR (AdBlue) sistemos neutralizuoti azoto oksidams. Išmetamųjų dujų grąžinimas į įsiurbimą veda prie to, kad stūmoklio žiedų zonoje tepalo plėvelė visus 4 variklio darbo taktus kontaktuoja su karštom išmetamosiom dujom, dėl ko papildomai oksiduojasi ir gauna azoto junginių.

Kokie procesai vyksta dyzeliniame variklyje?

Dyzeliniame variklyje iš principo visada susidaro daug suodžių, kurių nors ir maža dalis, bet VISADA su išmetamosiomis dujomis patenka į karterį. Tam į alyvą dedami specialūs priedai, kurie visam tam šlamštui neleidžia nusėsti ant alyvos kanalų, kad jis patektų į tepalo filtrą ir ten liktų. Tuo būdu tepale dyzeliui turi būti daugiau plaunančių priedų. Kuo didesnis yra sulfatinio peleningumo indeksas, tuo geriau tepalas tvarkosi su suodžiais. Sekantis punktas - sieros kiekis dyzeline visada yra didesnis nei benzine. Kadangi dyzelinis variklis yra žematemperatūrinis (patys žinot kaip ilgai šyla, ypač žiemą), tai reiškia kad ne visas vanduo patenkantis su oru(vandens garų ten visada yra) yra pilnai išgarinamas. Sieros junginiai, pakliuvę į tepalą ir susimaišę su vandeniu iš degimo produktų, kurie irgi patenka į karterį sudaro sieros rūgštis. Kurios visų pirma sugadina tepalą, o antrą, sukelia koroziją. Vėlgi tai reikalauja daugiau priedų antioksidantų - tų pačių plaunančių priedų, kurių kiekį tepale parodo šarmingumo indeksas TBN - kuo jis didesnis, tuo daugiau rūgščių tepalas gali "suvalgyti". Reikia turėti galvoje, kad laikui bėgant ir neutralizuojant rūgštis, tepalo TBN indeksas mažėja ir tepalas praranda plaunančias savybes. Kuo daugiau tepale yra sieros, tuo greičiau šis procesas vyksta. Būtent todėl toks pavojingas yra kontrabandinis kuras, kuriame gali būti didelis sieros kiekis - Rusijoje dar daug kuro gaminama pagal GOST standartus, o tepalai deja yra nauji ir tam nepritaikyti.
Jei sieros kiekis siekia 100mg/1kg kuro (lengvai, GOST leidžia iki 2000mg/1kg), TBN indeksas sumažėja 0.9 - 1.1 kiekvienam 1000km. "Tikro" dyzelinio tepalo TBN indeksas yra 12 ir daugiau, bet tokio rasti yra sunkoka, o nuo sunkvežimių irgi nepilsi… Sakykim, parinkus tepala su indeksu TBN = 10, galima būtų nuvažiuoti apie 10kkm, jei sieros kiekis yra 100mg/1kg. Tačiau TBN nesumažėja iki 0, ties maždaug 30 proc. riba jis nustoja mažėti, o rūgštingumo indeksas tepale auga toliau. Tepalas visiškai praranda plaunančias ir antioksidavimo savybes. Situacija dar labiau pablogėja žiemą, kai tepalas papildomai atskiedžiamas dyzelinu paleidžiant šaltą variklį.
Visada yra ir kitas lazdos galas - mažas sieros kiekis yra priežastis, dėl kurios greitai sudyla aukšto slėgio kuro siurbliai ir purkštukai. Sieros junginiai dyzeline suteikia pastarajam tepimo savybių - nesant sieros šių savybių dyzelinas netenka. Prisimenant sovietinius laikus dabartinis dyzelinas išgaruoja beveik kaip benzinas - be pėdsakų… Taigi, ekologiškas pasirinkimas yra paprastas - arba užmušti siera DPF, arba išlaidos siurbliams ir purkštukams. Matomai sieros pašalinimas, daugiau naujų variklių, daugiau siurblių ir purkštukų, naujų EGR, DPF gamyba jokių ekologinių problemų nesukuria…

Kaip minėjau aukščiau, tepalas papildomai oksiduojamas dėl dalies išmetamųjų dujų grąžinimo į degimo kamerą - tai niekaip neprailgina jo gyvenimo laiko, tik sumažina. Suspaudimo laipsnis dyzeliniame variklyje yra gerokai didesnis, iki 1.2-2 kartų. Tai iš vienos pusės lemia, kad į karterį patenka daugiau degimo produktų, ir to efektus jau aptarėm aukščiau, o iš kitos pusės tai lemia, kad tepalas turi būti atsparesnis putojimui ir garavimui (daugiau putų - didesnis garavimo plotas), bet turėti reikiamą klampumą, ne per didelį ir ne per mažą.

Ką daryti ir kaip pasirinkti tepalus?

API tepalų klasės:

Raidė C reiškia tepalo paskirtį dyzeliniam varikliui, S - benzininiam(S klasikacijos antra raidė yra šiek tiek kitame diapazone, bet to čia neaprašinėsiu).

CJ - nuo 2006 metų. Varikliams su DPF, naudojamas kuras gali turėti iki 0.05 proc. sieros pagal svorį. Patys patys šiuolaikiškiausi tepalai, automobiliams nuo 2006 metų.
CI - nuo 2002 metų. Varikliams su EGR, sieros kiekis iki 0.5 proc. svorio. Automobiliams nuo 2002 metų.
CH - nuo 1998 metų. Varikliams su EGR, sieros kiekis iki 0.5 proc. svorio. Automobiliams nuo 1998 metų.
CG - nuo 1995 metų. Sieros kiekis iki 0.5 proc. svorio. Automobiliams nuo 1995 metų.
CF - nuo 1990 metų. Automobiliams su turbina arba be, nuo 1990 metų.

ACEA klasės:

ACEA kokybinė klasifikacija naudojama nuo 1996 m., o jos naujausioji 2008 m. redakcija skirsto variklines alyvas į tris grupes, žymimas raidžių junginiu : A.../B... - alyvos lengvųjų automobilių benzininiams ir dyzeliniams varikliams, C... – alyvos lengvųjų automobilių benzininiams ir dyzeliniams varikliams, turintiems specifines dujų šalinimo sistemas, E... - alyvos sunkiajam komerciniam transportui. Kiekviena šių grupių skirstoma į kokybinius lygius. Pvz. A1/B1, A3/B3, C2,B3 arba E4, E7. Reikia pastebėti, kad lengvųjų automobilių alyvos pažymėtos junginiu A.../B... ar C... yra universalaus panaudojimo ir yra tinkamos tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams, be to ACEA klasifikacijoje ne visada didesnis skaičius rodo aukštesnę alyvos kokybę.

Lengviesiems automobiliams su benzininiais ar dyzeliniais varikliais be DPF

A1/B1 lengvos eigos, degalus taupanti alyva;
A2/B2 nebenaudojama;
A3/B3 pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu;
A3/B4 pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu, moderniems dyzeliniams varikliams su tiesioginiu kuro įpurškimu;
A5/B5 lengvos eigos, degalus taupanti alyva, pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai ir plėvelės patvarumu.

Lengviesiems automobiliams su benzininiais ar dyzeliniais varikliais su DPF (visos alyvos yra Mid/LowSAPS):

C1 lengvaeigė, degalus taupanti alyva su griežčiau ribojama cheminė sudėtis;
C2 lengvaeigė, degalus taupanti alyva;
C3 pasižymi geresniu plėvelėss patvarumu;
C4 pasižymi geresniu plėvelėss patvarumu,griežčiau ribojama cheminė sudėtis

Kad išsirinkti tikrai dyzeliniam varikliui skirtą tepalą pagal API klases, Žymėjimas C raide turėtų eiti pirmu, pvz.: CF/SJ. Paprastai būna atvirkščiai - dažniausiai gamintojai pirma eile tepalą pozicionuoja benzininiams varikliams ir tik po to dyzeliniams. Tai nereiškia, kad tepalas netinka dyzeliniam varikliui.

Pažiūrėkim, ką rekomenduoja mums JLR - Castrol 5W30, lengvaeigė, degalus taupanti alyva, kurios klasė yra A5/B5. Gamintojas rūpinasi ekologija, ir siūlo naudoti mažai klampią alyvą, leidžiančią teoriškai sutaupyti kokį procentą degalų, padidinti variklio galią, etc.. galima pasiskaityti Castrol puslapyje ir ant įpakavimo. Taip, skystesnis tepalas sumažina nuostolius dėl trinties, tačiau… yra kitas lazdos galas. Tai galioja tik guoliams, tuo tarpu variklyje mes turime slydimo poras cilindras - stūmoklis, ir alkūninis - įdėklai. Ir būtent čia yra didžiausias pavojus dilimui - skystesnis tepalas šiek tiek pagerina ekologiją, bet tuo pačiu sumažina variklio resursą. Tepimo plėvelė yra plonesnė, tepalas greičiau "pabėga" nuo paviršių, aukštoje temperatūroje išvis pavirsta į vandenį.. Kas gamintojui įdomu? Kad pirktų naujus automobilius, variklius, bet tikrai ne resursas… O ekologija tai priverstinis reikalas, ypač išsivysčiusiose šalyse - jei nedeklaruosi, kad gerini ekologiją tai tavo dienos bus suskaičiuotos. Rekomenduojamo tepalo gamintojas.. na čia plati dirva piktnaudžiavimui ir "otkatams", kad būtų rekomenduojamas tik TAS PATS tinkamiausias tepalas varikliui, pavarų dėžei, ir t. t… Nesigilinsiu :)Tai tas pats kaip ir tepalai reklamuojami kaip patys geriausi, greičiausi,…, o pirkėjui nesigilinant kokias charakteristikas jie turi.

Kaip aš planuoju sau rinktis tepalus

1. Jei mano Disko turėtų DPF, tada nėra praktiškai pasirinkimo, tik LowSAPS tepalai ir kuras iš legalių degalinių. Jei piltis kurą iš neaiškių šaltinių, reikia turėti galvoj, kad 2-3 bakai gali visiškai užmušti tepalą, kuris yra didžiulio kompromiso tarp ekologijos ir variklio resurso pasekmė - o tai įdėklų prasukimu gresia mažiausiai, o taip pat ir DPF mirtimi. Nerizikuočiau;
2. Jei Disko neturi DPF, laisvės laipsnių yra daugiau. Visų pirma, jokiu būdu ne patys patys šiuolaikiškiausi, su “XXI amžiaus”, “galios” ir t.t.  priedais, LowSAPS tepalai - jie netinka. Peleningumo koeficientas pas juos žymiai mažesnis, 0.6-0.7 lyginant su 1.3 tinkamam tepalui, šarmingumo koeficientas - 6-7 lyginant su reikiamu 12 (nors 12 jau sunkoka rast šiais laikais, tikėtina 10-11) - ieškom atitinkamų koeficientų. Toliau, žiūrim į klampumą. Rekomenduotas 5W30 klampumas mano nuomone vis tik yra per mažas normaliam variklio darbui, ir atitinka tik gamintojų ir “ekologų” interesus, bet niekaip ne mano. Ypač važiuojant į bekelę, arba į kalnus, o jei dar su priekaba, kur variklio darbo režimas dažniausiai yra aukštesnių sūkių zonoje, temperatūros yra aukštesnės, 5W30 taps vandeniu. Todėl renkuosi sekančiam keitimui 5w40, kaip geriausiai mano manymu atitinkantį mano reikalavimus tepalą. Žiemą gal geriau būtų 0W40, bet vėlgi - yra savi niuansai. 0W40 grupės tepalams naudojamas skystesnis bazinis tepalas, kuris sutirštinamas iki reikiamo lygio naudojant priedus, 5w40 bazinis tepalas yra tiesiog tirštesnis. Laikui bėgant priedai susieksploatuoja, todėl tepalas su mažiau tirštinančių priedų yra stabilesnis.

Pabaigai - visa tai kas žemiau yra parašyta varikliui be DPF (tai mano asmeninė nuomonė ir ja vadovautis nebūtina :) )

1. Vienareikšmiai šildom variklį žiemą, spjaunam į visus ekologų teiginius kad to daryti nereikia - šaltame variklyje nesudegęs kuras skiedžia tepalą;
2. Jokių aukštų apsukų kol variklio temperatūra nepasiekė 40C;
3. Tepalo keitimas nepilant neaiškaus kuro - NIEKAIP ne rečiau nei 10kkm, jei naudojamas kokybiškas tepalas. Longlife tai tik pasakėlės - jei suprantame kokie procesai vyksta variklyje;
4. Jei pilamas neaiškus kuras, važiuojama iki darbo tik 10 -20 min., ilgai stovima kamščiuose tuščiaja eiga, ir ypač visa tai žiemą - 6-7kkm - vėlgi jei naudojamas kokybiškas tepalas;
5. Tepalas 5W40, mano atveju tai bus Motul 8100 X-cess 5W40 ACEA A3/B4 API SN/CF. Jokiu būdu ne ACEA C klasės tepalai, nes nėra DPF;
6. Stengtis kad sulfatinis peleningumas artėtų į 1.3 (X-cess turi 1.1);
7. Stengtis kad šarmingumo koeficientas artėtų į 12 (X-cess turi 10.1);
8. Stengtis kad HTHS (dinaminis klampumas aukštoje temperatūroje) būtų ne mažesnis nei 3.5 (X-cess turi 3.7)

Tai kas parašyta apie Motul jokiu būdu nėra šio tepalo reklama - tai tiesiog mano pasirinkimas. Yra kitų tepalų, kurie turi identiškus parametrus - laisvė rinktis.

O nuo ko viskas prasidėjo? Pirmas impulsas susimąstymui buvo Castrol 5w-30, ACEA C3, supiltas dar nežinant kas ir kaip bei dėka gerų patarimų -  sulfatinis peleningumas GAMINTOJAS NEPATEIKIA info, TBN - NEPATEIKIA info, HTHS - 2.9. Kai jį išpyliau po 6kkm, tai vaizdelis buvo labai ne koks...vanduo, tik juodas. Jau buvau pasiskaitęs kiek apie tepalus, ir supyliau Motul 8100 Eco-nergy 5W30 ACEA A5/B5 API SL/CF, sulfatinis peleningumas - 0.98, TBN - 10.3, HTHS - 3.4. Variklis iškart pradėjo dirbti žymiai švelniau - nusprendžiau kad tai buvo teisingas žingsnis. Šiuo metu jau susidėliojau sau logišką vaizdelį kas prie ko - paknisti teko nemažai kad susirasčiau reikiamą info. Beje, Castrol rekomenduojamas Discovery 3 tepalas Castrol 5W30 Magnatec API SM/CF, ACEA A1/B1, A5/B5 toli gražu nėra dyzeliui be DPF: sulfatinis peleningumas - 0.92, TBN - 8, HTHS - GAMINTOJAS NEPATEiKIA... kitoj specifikacijoj skaičiai jau kiti - mačiau bent 3 SKIRTINGAS 5W30 Magnatec specifikacijas :O Gal ne veltui Castrol paskutiniu metu keikiamas yra...

Tokie tai pamąstymai ir info, kuriais nusprendžiau pasidalinti - gal kam padės renkantis tepalus ir supratimui kas vyksta variklyje. Nežinau, ar tai padės mano varikliui gyventi ilgiau nei jam numatyta, bet bent būsiu tikras kad padariau viską kad jam būtų geriau :)
« Paskutinį kartą keitė: Lapkričio 25, 2013, 14:06:40 nuo VMatas »
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #1 Įrašytas: Birželio 22, 2013, 16:20:19 »
Pamiršau parašyti vieną svarbų dalyką:

BŪTINAI reikia nuolat kontroliuoti purkštukų balansą. Jei nors vienas purkštukas pila per daug, didelė tikimybė kad dalis nesudeginto dyzelino patenka į tepalą ir jį skiedžia bei žudo...
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs Edgaras

  • Gyventojas
  • ****
  • Pranešimai: 1150
  • Age: 39
  • LR dvasia: +6/-1
  • Žalia Diskoteka
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #2 Įrašytas: Birželio 24, 2013, 11:36:30 »
Ačiū, Vytai.
Informacija labai naudinga, nuo A iki Ž. Puikiai padirbėta.
LR Discovery 3 TDV6 HSE Tonga Green 
- Kaunas -

Atsijungęs gkgiedrius

  • Gyventojas
  • ****
  • Pranešimai: 625
  • LR dvasia: +6/-5
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #3 Įrašytas: Birželio 25, 2013, 09:53:38 »
Ačiū už info, o kaip kontroliuoti purkštukų darbą?
Kaip žinoti ar vienas neperpila perdaug?
Jei disko 3 yra 2005 metų vadinasi be DPF filtro?
LR Discovery 3 TDV6 HSE Java Black
Vilnius

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #4 Įrašytas: Birželio 25, 2013, 10:35:41 »
Jei 2005 - be DPF vienareikšmiškai. Tą brudą pradėjo dėt 2007 metais. Purkštukų darbas - diagnostika kompu... O jei jau visai blogai, tai tepalo lygis kyla :D
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs ZaliasRR

  • Gyventojas
  • ****
  • Pranešimai: 1222
  • location: VILNIUS
  • LR dvasia: +13/-1
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #5 Įrašytas: Birželio 25, 2013, 18:34:22 »
Jai jau stipriai purkstukai uzeina uz balansa tai ismeta CHEK engine bet geriausia patikrint nors retkarciais su kompu del savo ramibes  :)
www.landrovergarazas.lt Range Rover p38 Ex, Range Rover L322

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #6 Įrašytas: Birželio 25, 2013, 19:12:26 »
JHo, iš tikro, jei užeina už ribų labai tai Check Engine garantuotas. Bet nemanyčiau kad verta jo laukti :):)
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs gkgiedrius

  • Gyventojas
  • ****
  • Pranešimai: 625
  • LR dvasia: +6/-5
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #7 Įrašytas: Birželio 26, 2013, 08:44:44 »
Jei auto be DPF, tai tepalo charakteristikos turėtų būti
5W30
ACEA: A5/B5
API: SL/CF
Jei automobilis gerai kuriasi, važiuoja, netrukčioja, nedetonuoja
ar yra kokia galimybė, kad purkštukai blogai dirba?
LR Discovery 3 TDV6 HSE Java Black
Vilnius

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #8 Įrašytas: Birželio 26, 2013, 09:18:30 »
Turėtų būti pagal JLR rekomendacijas :) Ir Castrol :D
Aukščiau pabandžiau paaiškinti, kodėl tai nėra visai gerai, bet kiekvienas turi teisę pats rinktis, ką pilti. Beje, įdomumo ir pagalvojimo dėlei siūlau pasižiūrėti, kaip skiriasi to paties gamintojo 5W-30 alyvos parametrai paprastoms ir sportinėms alyvoms... Kur reikalingas geresnis tepimas manau klausimų nekyla :D
Be to, vien pasakymas 5W30 ACEA: A5/B5 API: SL/CF visiškai nieko nesako apie alyvos tepimo ir ilgaamžiškumo savybes. Tokių alyvų pas vieną ir tą patį gamintoją galima surasti bent kelias, o kur dar visa gamintojų gama...  O jos visos skirsis sulfatiniu peleningumu, TBN ir HTHS indeksais, ir kartais labai stipriai. O kai kas (ne vien Castrol, yra ir kitų)  netgi nenurodo kai kurių parametrų, ir žinok kaip ten yra. Todėl ir pabandžiau paaiškinti kas yra svarbu ir kodėl.

Dėl purkštukų - labai gali būti kad išoriškai tai niekaip nepasireikš. Pas mane po nupirkimo vienas nedapildavo, kitas šiek tiek perpildavo - po pakeitimo gal kiek sutrumpėjo sukimo starteriu laikas, ir viskas. Niekaip kitaip nesimatė ir nesijuto be diagnostikos.
« Paskutinį kartą keitė: Birželio 26, 2013, 09:23:59 nuo VMatas »
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #9 Įrašytas: Birželio 26, 2013, 09:29:52 »
Įdomumo dėlei, giliau paknisus sutinku nuomonių, kad mineraliniai tepalai yra geresni variklio ilgaamžiškumo požiūriu... :D Kol kas aš pats dar nesusidraugavau su tokia mintim....žiūrėsim, skaitysim.
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #10 Įrašytas: Rugsėjo 11, 2013, 15:29:13 »
Taigi, tepalas pakeistas į Motul Xcess 5W40. Sakau, kad efektas teigiams:

1. Išnyko kompensatorių caksėjimas iškart po užvedimo, kai Disko ilgiau pastovi;
2. Subjektyviai variklis dirba minkščiau ir tyliau.

Apibendrinti įspūdžiai pagal pylimo eilę:

Castrol 5W30 Edge Professional ACEA C3 - visiškas vanduo išpylant po 6kkm, džiaugiuos kad nevažiavau ilgiau su juo;
Motul Eco-nergy 5W30 ACEA A5/B5 - irgi skystas, bet po 10 kkm subjektyviai atrodė geriau, variklis po tepalo keitimo dirbo geriau ir švelniau nei su Castrol;
Motul X-cess 5W40 ACEA A3/B4 - žiūrėsim kaip bus po laikotarpio pabaigos, kol kas vien tik teigiami įspūdžiai.
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #11 Įrašytas: Spalio 12, 2013, 22:39:47 »
Kol kas įspūdžiai nuo 5W-40 vis teigiami :)

Bet kadangi vis dar domiuosi šia tema, tai štai jums žiniai tikri tepalai dyzeliniams varikliams specialiai jiems sukurti:

Mobil Delvac 1 SHC 5W40
Idemitsu Zepro Diesel 5W-40

Ieškosiu ateičiai:)
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #12 Įrašytas: Spalio 16, 2013, 09:36:55 »
Įdomumo dėlei :D

L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs Arvydas

  • Keliautojai
  • Gyventojas
  • *
  • Pranešimai: 866
  • location: Vilnius
  • LR dvasia: +10/-3
  • parketinis TLC
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #13 Įrašytas: Spalio 16, 2013, 11:16:09 »
neesu castrol gerbejas, bet būkim biedni bet teisingi :) ši nuotrauka greičiausiai paimta ir kokio RU forumo, o kaip žinia ten padirbtos produkcijos yra labai daug, tai nėra ko lyginti pvz pirkta auto parduotuveje ar servise, su produkcija pirkta kur tarpuvarteje :) Sutinku, kad castrol produkcija paskutiniu metu girdima daugiau neigiamam kontekste, bet netikiu kad ant tiek blogai :)
Toyota ir Afrikoj Toyota :)

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #14 Įrašytas: Spalio 16, 2013, 12:43:02 »
Jo, paskutiniu metu kontekstas Castrol atžvilgiu tikrai nekoks. Šiaip sako kad tai abu kanistriukai pirkti JAV, tik skirtingose parduotuvėse... Nežinau, bet iliustracija iškalbinga :)
Asmeniškai mano praktiniai įspūdžiai irgi neigiami. O kadangi dar ir atlikau tam tikrą tiriamąjį darbą apie tepalus - tai man labai nepatiko tai, kad priklausomai nuo šalies to paties tepalo charakteristikos Castrol brošiūrose yra kiek kitokios. Ir čia didelis klausimas: KODĖL TAIP?? Na o dėl spalvos tai nežinia ir kaip čia pas mus yra, ir ką(kur pilstytą) gali nusipirkti...
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs justasRR

  • Laiko patikrinti broliai
  • Gyventojas
  • **
  • Pranešimai: 851
  • Age: 42
  • location: Vilnius
  • LR dvasia: +9/-0
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #15 Įrašytas: Spalio 23, 2013, 18:58:23 »
Kol kas įspūdžiai nuo 5W-40 vis teigiami :)

Bet kadangi vis dar domiuosi šia tema, tai štai jums žiniai tikri tepalai dyzeliniams varikliams specialiai jiems sukurti:

Mobil Delvac 1 SHC 5W40
Idemitsu Zepro Diesel 5W-40

Ieškosiu ateičiai:)

galima organizuoti atvezima is Vokiečių, nes tai rinkai skirti produktai ne paslaptis yra geresnės kokybės. Užklausiu šitų abieju variantu ar yra ir kokios kainos.

Atsijungęs laimis17

  • Dalyvis
  • **
  • Pranešimai: 98
  • location: Vilnius
  • LR dvasia: +0/-0
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #16 Įrašytas: Lapkričio 25, 2013, 08:43:34 »
Įdomi VMato nuomonė apie šitą alyvą:
Liqui Moly - Diesel Synthoil SAE 5W-40
Land Rover Discovery 3 HSE, 2.7 TDV6, Bonatti Grey Metalic

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #17 Įrašytas: Lapkričio 25, 2013, 08:54:37 »
Manau kad yra geresnių :) Nepatinka todėl kad nenurodo svarbių parametrų:

a)peleningumo (kitur radau kad yra 1.2?)
b)šarmingumo indekso TBN;
c)alyvos klampumo esant aukštai temperatūrai bei aukštam šlyties lygiui HTHS.

Jei slepia reiškia turi ką slėpti. Tiek. :)
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs laimis17

  • Dalyvis
  • **
  • Pranešimai: 98
  • location: Vilnius
  • LR dvasia: +0/-0
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #18 Įrašytas: Lapkričio 25, 2013, 09:58:22 »
TBN 9,6 mg KOH/g - toli nuo 12...
HTHS >3,5mPas - nezinau kaip interpretuoti
paskutinis post-as
http://forum.liquimoly.ru/topic/13399-toyota-lc-prado-30-diesel/page-3

nu jo. yra geresniu variantu
« Paskutinį kartą keitė: Lapkričio 25, 2013, 10:02:47 nuo laimis17 »
Land Rover Discovery 3 HSE, 2.7 TDV6, Bonatti Grey Metalic

Atsijungęs laimis17

  • Dalyvis
  • **
  • Pranešimai: 98
  • location: Vilnius
  • LR dvasia: +0/-0
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #19 Įrašytas: Lapkričio 25, 2013, 10:26:44 »
VMatai, ar gali pabūti vertėju(PDF) ?
http://www.oil-club.ru/forum/topic/8266-8266/
Plz... :)
Apie Mobil1 Delvac  1 SHC аtsiliepia labai gerai.
Land Rover Discovery 3 HSE, 2.7 TDV6, Bonatti Grey Metalic

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #20 Įrašytas: Lapkričio 25, 2013, 11:13:50 »
Beveik vertimas su trumpais komentarais.

1) TBN 16 - LABAI geras rezultatas - tepalas žymiai ilgiau bus gyvas, nes susidarančių rūgščių poveikis ilgiau bus neutralizuojamas. Aš siūliau siekti 12, ką toli gražu ne kiekvienas tepalas gali pasiūlyti, o čia 16.
2) Stingimo temperatūra -50C - gerai žiemą. Tikėtina kad naudojami PAO (olefinų) priedai, žymiai pagerinantys alyvos žematemperatūrines savybes.
3) Peleningumas 1.7 (siūliau siekti 1.3, ko tikrai ne kiekviena alyva gali pasiūlyti šiais laikais) - fantastiškas rezultatas. Reiškia kiek šlamšto tepale gali būti nunešta emulsijos pavidalu iki tepalo filtro, o ne nusės ant tepimo kanalų sienelių.
4) Geras klampumas prie -30C - svarbu starteriui.
5) Tepalas geras dar ir tuo, kad gamintojas pasistengė sumažinti sieros kiekį tepale iki minimumo, nepaisant kad priedų kiekis yra įspūdingas sieros poveikiui sumažinti.
6) Dilimo modifikatoriai cinko-fosforo ir boro pagrindu , plovimo modifikatoriai (nuo tepimo kanalų sienelių) kalcio pagrindu. “Ekologiški” tepalų gamintojai praktiškai nebededa dilimo modifikatorių turinčių boro ir ypač fosforo, keičia juos visokiais “stebuklais”. Tuo tarpu fosforo junginiai tam reikalui yra tiesiog nepakeičiami ir niekas nieko doro vietoj jų dar nesugalvojo…

Nuo savęs dar pridėsiu - HTHS yra 3.8 .

Geriau šiek tiek yra tik Idemitsu, kadangi tai VISIŠKA sintetika esterių pagrindu - bet skirtumas ten jau neesminis gaunas.. O dar jo rasti kur klausimas. Nors Delvac 1 SHC (būtent SHC )- irgi klausimas.
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs laimis17

  • Dalyvis
  • **
  • Pranešimai: 98
  • location: Vilnius
  • LR dvasia: +0/-0
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #21 Įrašytas: Lapkričio 25, 2013, 13:26:15 »
VMatai, ačių labai.
Viskas pasaka. Esminis klausimas - iš kur gauti ? :)
Land Rover Discovery 3 HSE, 2.7 TDV6, Bonatti Grey Metalic

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #22 Įrašytas: Lapkričio 25, 2013, 13:32:09 »
 Pats apie tai galvoju :P
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs VMatas

  • Administratorius
  • Gyventojas
  • *****
  • Pranešimai: 5407
  • LR dvasia: +38/-6
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #23 Įrašytas: Lapkričio 25, 2013, 14:05:13 »
Ieškom trečio kaip minimum - kažkur pavasariui:)
L319 V6 HSE Bonatti Grey
neVilnius

Skype: vmatas

Visureigio išskirtinė savybė - užstrigti vietoje iki kurios neprivažiuoja kiti automobiliai :)

Atsijungęs laimis17

  • Dalyvis
  • **
  • Pranešimai: 98
  • location: Vilnius
  • LR dvasia: +0/-0
Re: Kaip rinktis tepalą varikliui (daug raidžių :) )
« Atsakyti #24 Įrašytas: Lapkričio 25, 2013, 14:22:26 »
jei kalba apie 20L talpa tai sakyčiau maksimum trečio ;)
Land Rover Discovery 3 HSE, 2.7 TDV6, Bonatti Grey Metalic